faq

Нашите експерти отговарят на най-често задаваните въпроси

Намерете отговорите на често задавани въпроси от кандидати за наемане на работа или временен персонал

Защо да работите с агенция за наемане на работа?

Работата със специализирана компания за подбор на персонал е един от ефективните методи да увеличите възможността да откриете мечтаната работа. Агенциите за подбор на персонал подпомагат процеса за намиране на най-подходящата възможност за всеки кандидат спрямо неговите компетенции, като свързват профила му на водещи компании в различни сектори.

Какви услуги предлага DEKRA?

Услугите, предлагани от DEKRA са подбор на персонал, временна заетост на персонал, HR консултантски услуги и услуги за организиране на събития и координиране на логистични процеси. Услугите подбор и временна заетост на персонал включват създаване и разгласяване на обяви за работа, подбор на кандидати, събиране на документация и изготвяне на трудови договори, изчисляване на работна заплата, изплащане на работна заплата и други необходими административни задачи. HR консултантските услуги включват услуги по подбор на персонал, оценка на потенциала, организационна диагностика и други HR услуги, съобразени с нуждите на клиентите. Услугите за организиране на събития и координиране на логистични процеси включват промоции, управление на събития и различни методи за проучване на пазара.

Какво се случва, след като кандидатствам за работа чрез обява на DEKRA?

Консултантите по подбор на персонал разглеждат кандидатурите и автобиографиите на кандидатите и проверяват доколко опитът на кандидата отговаря на изискванията за работа, посочени от клиента. Одобрените кандидати се канят на интервю с консултант. След това, в зависимост от оценката на знанията и мотивацията за работата, могат да бъдат препоръчани на клиента. Понякога на този етап, поради специфични изисквания на клиента, се налага подлагане на психологическа оценка или проверка на определени знания. След процеса с DEKRA клиентът поема и провежда допълнителни кръгове от интервюта и преговори за работа. Ако кандидатът приеме предложението за работа и започне работа, т.е. в края на процеса по набиране на персонал, агенцията информира останалите кандидати за резултата от подбора. Автобиографиите на кандидатите се съхраняват автоматично в базата данни на DEKRA до края на текущата селекция за определената позиция, а автобиографиите на тези кандидати, които са дали съгласие за съхранение на данните, се съхраняват до 5 години.

Ако кандидатствам по обява за работа чрез DEKRA, мога ли да кандидатствам за други работни места?

Разбира се! Можете да кандидатствате за толкова работни места, за колкото сте мотивирани и квалифицирани. И ако позицията Ви бъде предложена, Вие избирате дали искате да направите следващата стъпка.

Каква информация трябва да се съдържа в автобиографията?

Когато изпращате автобиографията си чрез отворена кандидатура или кандидатствате за конкретна позиция, уверете се, че предоставяте всички елементи от следната лична информация: адрес (улица, град, държава), телефонен номер, имейл адрес, информация за образованието Ви (училище, квалификация, година на завършване), информация за трудовия Ви стаж с подробности за всяка заемана позиция (период на работа, име на фирмата, местоположение на фирмата, длъжност, кратка длъжностна характеристика), владеене на чужди езици, шофьорска книжка, друга информация, която считате за важна, напр. лични умения, интереси и амбиции, хобита.

Мога ли да изпратя автобиографията си директно до DEKRA?

Ако изпратите автобиографията си на някой от имейл адресите за контакт, ще бъдете пренасочени към кариерната страница на DEKRA, където е необходимо да се регистрирате и да си откриете профил. Процедурата е изключително проста и бърза. Агенцията използва специализиран бизнес софтуер за управление на бази данни с кандидати и множество процеси за подбор, така че те да бъдат по-ефективни. Влизането чрез връзката на кариерната страница е важно и от гледна точка на възможността да се информиране относно използването на лични данни и даването на съгласие за използването на Вашите данни.

Защо някои обяви са анонимни, без име на работодател?

Работодателите желаят професионален подход към процеса по наемане на работа, затова поверяват ролята на посредник на агенцията за подбор на персонал. Анонимността на обявата гарантира на работодателите гладко протичане на ежедневния им работен процес без той да бъде прекъсван, освен това дискретността изключва възможността за „натиск“ върху заинтересованите страни; по този начин работодателят запазва своята коректност. Агенцията гарантира строга конфиденциалност на кандидатурите и предоставя само на избраните кандидати информация за работодателя, след което предлага възможността да изберат дали искат да продължат да участват в процеса по подбор при този работодател.

Мога ли да проведа интервюто с агенцията онлайн?

DEKRA провежда онлайн интервюта и срещи, както и онлайн тестване и оценка на знания и умения. DEKRA използва платформата Microsoft Teams, която е много проста и практична. След като уговорите интервю с консултанта по телефона, ще получите покана за срещата с линк за присъединяване. Ако използвате мобилен телефон, трябва да инсталирате приложението; инсталация няма да е необходима, ако използвате компютър или лаптоп.

Защо процесът по наемане на работа отнема толкова време?

DEKRA, като посредник, чиято основна дейност е набирането на персонал, винаги се стреми да извърши фазата по набиране на персонал (обява и покана на кандидати) в най-кратък срок, който може да бъде 2 до 3 седмици. Следвайки препоръките ни, работодателят определя темпото на по-нататъшните стъпки. Процесът зависи от това как работодателят ще организира времето си и ще проведе интервюта с препоръчаните кандидати, както и колко време ще му е необходимо за следващите кръгове интервюта и вземане на окончателно решение. Този процес понякога може да се случи бързо, но отнема средно 5 до 6 седмици.

Как се осъществява временното наемане на персонал чрез агенция за подбор на персонал?

Работата чрез агенция представлява бизнес модел между агенцията, клиента (компанията, към която са назначени служителите чрез агенциятa) и служителя, който е назначен към клиента. Агенцията и клиентът сключват договор за назначаване на служители, който обхваща всички важни елементи на бизнес сътрудничеството. След това агенцията и служителят подписват трудов договор, с който служителят се назначава, и чрез препоръка той започва работа при клиента.

Кой е работодателят на служителя към агенцията?

Агенцията регистрира служителя и в този смисъл се счита за работодател на служителя, когото предоставя на клиента. По отношение на задълженията по безопасност на труда, потребителят/клиентът се счита за работодател по смисъла на Закона за труда.